domingo, 1 de septiembre de 2013

Un partid al emigrantilor? Nu, mersi!

Ala Mindicanu: Un partid al emigrantilor? Nu, mersi!

 Ala Mîndîcanu: Un "partid al emigranților"? Nu, mersi! 

 Frumoase cuvinte stimata Ala Mandacanu.
 Conforme teoriei. Conforme oricarei teorii. Numai ca ... Viata ... bate filmul.
Am inceput sa-mi exprim o opinie in pagina "Moldova.org" dar mi-am dat seama ca o sa fiu prea ... lung, asa ca mi-am luat de lucru ... pentru acasa.
Mi-ar fi fost al naibii de necesara o elocventa ca a dumneavoastra dar, din pacate, nu o am.
Balanta argumentelor m-a decis  (pe mine insumi), sa creez o pagina web care sa se numeasca "Partidul emigrantului roman" (era suficient doar "partidul emigrantului" pentru ca "articolul hotarat" il face incofundabil dar am adaugat si "roman" sperand sa aduca  un plus de aport in "cautari").
Este un adevar indubitabil ca partidul politic se face pe "opinii politice", pe opinii care sa trateze Viata in intregul conceptului ce o defineste si nu pe sectiuni ale ei.
Numai ca ... in cazul experimentat de "Uniunea Europeana" face ... "act de prezenta", o realitate care obliga pe cel caruia i-a fost "tras" ... Pamantul, de sub picioare sa apeleze la "legitima defensa(spre nu a ramane la statutul de "plancton" (victima sigura) in fata convertirii a 27 de "tari clasice" in "1 tara non-clasica").
 Cuvintele din textul pe care l-am reprodus aici (al doamnei Ala Mindicanu) sunt scrise scrise in rosu, iar opiniile mele, intercalate in acest text, sunt scrise in albastru.



Ideea unui "partid al migranților" e promovată de mai mult timp încoace - despre asta mi-a vorbit și răposatul Sergiu Răileanu.
Și în discuțiile cu dumnealui, și acum, afirm cu tărie că ideea unui partid politic al migranților nu este una constructivă și de viitor.
Nici eu nu sper sa fie de viitor ci sper sa diminueze (pana la disparitie) deodata cu  diminuarea pana la disparitie a "fugitilor de-a lungul ultimilor 10 ani de răul elitelor
incapabile să gestioneze treburile statului" si a "nevoii de a fugi"
.

Partidele se formează conform doctrinelor politice, nu conform locului de stabilire a persoanelor.
In mod normal, natural, asa este. Dar ceea ce se intampla nu s-a mai intamplat de la "marea invazie mongola". La care se adauga si situatia absurda (pe care o traiesc,
deocamdata, doar romanii din Romania, ca desi emigranti nici statut de emigranti nu mai au. Odata intrati in UE sunt "cetateni europeni" oriunde s-ar afla pe teritoriul UE.
De fapt emigrantul roman traieste o  situatie de "minge" in ... picioarele celor (actuali) 27 de jucatori. 

Cine își poate asuma sarcina să-i bage pe toți emigranții și migranții sub acoperișul unui singur partid? Nimeni!

Eu, ca cetățean liber, votez cu cine vreau, oriunde m-aș afla. Calea unui partid al migranților (mai aveți vreun exemplu de acest fel pe undeva în lume?) este împărtășită doar de cineva care vrea să stea la Chișinău, fluturând drapelul diasporei: Vedeți cine sunt eu? Diaspora toată, un milion de voturi, este cu mine. Și să traga foloase, căpătând acces la posturi, beneficii etc.
Asa cum bine afirmi, ca cetatean liber, voteaza fiecare cu cine vrea, oriunde s-ar afla. Daca cineva pune un acoperis la dispozitia oricui ar avea nevoie de el, responsabilitatea
"bagarii sub acel acoperis" revine celui care se baga si nu celui care ... atata are, atat ofera.
Este ca si cum unul s-ar oferi sa-si imparta masa cu orice trecator care doreste sa-i fie co-mesean iar acela iar reprosa ca ii ofera fasole si nu friptura.
Înainte de a promova această idee, să văd câte semnături vor aduna inițiatorii de la migranți în folosul acestei inițiative năstrușnice.
Ideea poate fi dintr-un punct (1%) de vedere ... "nastrusnica" dar din mult mai multe puncte (99%) este cat se poate de necesara si de serioasa. Intruneste toate conditiile
"legitimei aparari" iar cand esti in legitima aparare chiar si o nastrusnicie iti poate salva viata.
Diaspora, prin cetățenii moldoveni, activi politic, împrăștiați în lumea largă, trebuie să aibă mereu posibilitatea să influențeze ORICE partid, înregistrat oficial în Republica Moldova și să ceară TUTUROR liderilor politici promovarea intereselor acelui milion, fugit de-a lungul ultimilor 10 ani de răul elitelor incapabile să gestioneze treburile statului judicios și în beneficiul cetățeanului simplu.
Vezi tu, stimata Ala, noi cei ce nu am reusit inota pana unde am vrut ci doar pana unde am putut si nu am reusit (fiecare din ale lui motive) sa fim altundeva decat intre granitele
 relativ- noii alcatuiri politice numite "Uniunea Europeana" avem drept de vot pentru alegerea membrilor in "Parlamentul European".
Cetatenii precum eu (rezidenti in alta tara europeana decat tara de origine) au dreptul sa opteze ... din doua, una; ori dau votul unui candidat din tara de origine ori unuia din tara
de adoptie. Acestor doua optiuni trebuie sa i se alature o a treia; candidati din partea cetatenilor care sunt "prinsi" pe culoarul dintre cele doua "camere", camera care, fiecare
in dreptul sau, tranteste usa in nas europeanului ... care nu mai are alta tara decat ... Europa.

Așa că solidaritatea diasporei nu trebuie să se manifeste prin crearea unui ghetou pentru cei plecați, băgați artificial în chingile unei singure entități politice, ci prin armonizarea activităților comune ce au drept scop influențarea eficientă a elitelor țării noastre, fie de dreapta sau de stânga, în politicile de promovare a reformelor economice și sociale, în continuarea fermă a programului integrării europene, de stopare a fenomenului migrației necontrolate și a exodului de creieri, de apropierea continuă de România, aliat sigur și firesc al Republicii Moldova în mișcarea sa spre civilizație, progres și democrație.
Nu vad de ce un partid, politic, poate fi un ghetou. Se contrazice cu acel :"Eu, ca cetățean liber, votez cu cine vreau, oriunde m-aș afla". Poate
parea asa oriunde in alta parte si in alta "sectiune de timp" dar in faza asta  in care "Uniunea Europeana" se afla in situatia descrisa de "barca lui Neurath" daca nu ne aparam (fiecare pe a lui) "fiinta" vom servi drept "ziare vechi" pe care contemporanii nostri le vor aseza teanc spre a se urca si
a-si lua ... ale lor amintiri despre viitor din raft,
Emigratia din teritoriile extra-UE este "o poveste ... veche deci .. cunoscuta" iar cea din interiorul UE este "o poveste noua", un experiment in prim - proces iar pe acela care nu este cobai acestui experiment nu-l frige camasa ca pe cel care este.
Argumentele "contra" ale doamnei Ala Mindicanu sunt pline de greutate si de adevar dar noile "date ale problemei" aseaza pe tapet argumente "pro" care ... cel putin egaleaza,
balanta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario