De retinut; stimate lector, mai mare parte a cuvintelor din text sunt "link"-uri.
Fiecare link are . . . treaba lui. Daca-l ocolesti, e . . . treaba ta. Optiunea e . . . libera.
In asa de multe ocazii (pe tot felul de planuri, ale Vietii) este luat ca
punct de referinta conceptul . . . "calea de mijloc" (si nu fara temei)
incat nu se face sa nu-i acord si eu . . . un colt (un spatiu, un fotoliu).
Am inlocuit imaginea facuta "la figurat" (din vorbe, care zboara) cu
una facuta "la concret" (care ramane, care se poate "determina",
"masura"), si o voi folosi (si eu insumi), in multe teme de acum
incolo (teme "intinse" . . . de la "politica religiei" pana la "religia
politicii").
Daca ne referim la filozofie "linia de mijloc" este linia de demarcatie
("a sti", "a cunoaste", "a vorbi in cunostinta de cauza" sau, mai simplu
. . . "in cunoastere") intre "ignoranta" si "snobism".
Democrația este acea politica care considera ca țara de naștere aparține (în egala măsura) cetățenilor născuți în ea. Locul nașterii nu ni-l alegem, ne naștem unde hotărăște Dumnezeu, dar sunt oameni intre oameni, care ar deposeda pe alți oameni de drepturile lor, spre a și le însuși. Fiecare om este dator sa își apere patrimoniul cu care a fost înzestrat de Dumnezeu, fără a încălca (la rândul sau) patrimoniul altuia.
domingo, 24 de noviembre de 2013
viernes, 22 de noviembre de 2013
Animalul - politic & animalul - animal
De retinut; Stimate lector, mai mare parte a cuvintelor din text sunt "link"-uri. Fiecare link are . . . treaba lui. Daca-l ocolesti, e . . . treaba ta. Optiunea e . . . libera.
"El hombre es un animal racional"/ Omul este un animal . . . rational (Aristotel)
Parafrazand "anecdota napoleoniana" e de spus ca "ființa umană" se naste (avand in raniță)
prezumția ("egală" la toti indivizii) că ar putea deveni "om".
Prezumtie care, in proportie de 99,99% rămane . . . neconfirmată
Zice . . . contribuitorul spaniol la Wikipedia:
Los seres humanos son, desde el punto de vista biológico, una especie animal cuya denominación científica es Homo sapiens (del latín «homo», «hombre», y «sapiens», «sabio»). Pertenecen a la familia Hominidae (homínidos).
También son conocidos bajo la denominación genérica de "hombres", aunque ese término es ambiguo pues se usa también para referirse a los individuos de sexo masculino y en particular a los varones adultos.
Adica, mai pe romaneste:
Oamenii sunt (din punct de vedere biologic), o specie animala, specie al carui nume științific este Homo sapiens (lb. latina: «homo», «om», și «sapiens», «înțelept»). Specia apartine astfel, familiei Hominidae (hominizilor).
"El hombre es un animal racional"/ Omul este un animal . . . rational (Aristotel)
Parafrazand "anecdota napoleoniana" e de spus ca "ființa umană" se naste (avand in raniță)
prezumția ("egală" la toti indivizii) că ar putea deveni "om".
Prezumtie care, in proportie de 99,99% rămane . . . neconfirmată
Zice . . . contribuitorul spaniol la Wikipedia:
Los seres humanos son, desde el punto de vista biológico, una especie animal cuya denominación científica es Homo sapiens (del latín «homo», «hombre», y «sapiens», «sabio»). Pertenecen a la familia Hominidae (homínidos).
También son conocidos bajo la denominación genérica de "hombres", aunque ese término es ambiguo pues se usa también para referirse a los individuos de sexo masculino y en particular a los varones adultos.
Adica, mai pe romaneste:
Oamenii sunt (din punct de vedere biologic), o specie animala, specie al carui nume științific este Homo sapiens (lb. latina: «homo», «om», și «sapiens», «înțelept»). Specia apartine astfel, familiei Hominidae (hominizilor).
jueves, 24 de octubre de 2013
Randunica
Azi am descoperit un blog, deosebit de bine facut. Chiar daca . . . pornind de la baza (unei
imaginare piramide), din pornire impartasesc multe (90%) din valorile prefigurate de autor, pe masura ce urcam spre varf (ca inspre locul in care "tragi linie si . . . aduni", la capatul unei interminabile ecuatii) rezultatele la care ajungem fiecare, "ne pierd, unul de altul". Am scris un "post" in acel blog (Mehedinti blog online) la o tema care se numea "Povestea a doua randunici" iar "postul" meu a deveni atat de lung incat depasea cele 4096 de caractere cate permitea formatul. Am "taiat din el pana ce . . . "a incaput", iar de restul am avizat eventualul lector ca il poate gasi aici. Asa ca . . . ma tin de . . . facuta promisiune, publicand aici textul intreg, asa cum l-as fi dorit publica acolo.
imaginare piramide), din pornire impartasesc multe (90%) din valorile prefigurate de autor, pe masura ce urcam spre varf (ca inspre locul in care "tragi linie si . . . aduni", la capatul unei interminabile ecuatii) rezultatele la care ajungem fiecare, "ne pierd, unul de altul". Am scris un "post" in acel blog (Mehedinti blog online) la o tema care se numea "Povestea a doua randunici" iar "postul" meu a deveni atat de lung incat depasea cele 4096 de caractere cate permitea formatul. Am "taiat din el pana ce . . . "a incaput", iar de restul am avizat eventualul lector ca il poate gasi aici. Asa ca . . . ma tin de . . . facuta promisiune, publicand aici textul intreg, asa cum l-as fi dorit publica acolo.
Ego-obiectivism
Stimate lector.
Am pornit, asa cum face omul cand se opareste (spre exemplu) incepand de la "camasa care te arde".
Daca cineva, da se te intepe cu sulita, in fata varfului ei o sa pui mana, pentru ca acela-i pericolul care iti
vine in acel moment "cat mai aproape de piele".
Am inceput de la "tahograf" pentru ca acesta m-a fript (iar "friptura" lui imi arde pielea pe mai departe ca
un muc de tigara rasucit pe ea).
Dar, ma depaseste ca timp. Am incercat eu sa nu-mi irosesc puterile si am publicat acelasi articol si aici
dar si intr-un alt blog care trateaza lucrurile intr-o amplitudine ce depaseste doar domeniul profesional (cu toate ca il include) si se refera la Viata noastra, toata, asa cum eu o vad.
Am pornit, asa cum face omul cand se opareste (spre exemplu) incepand de la "camasa care te arde".
Daca cineva, da se te intepe cu sulita, in fata varfului ei o sa pui mana, pentru ca acela-i pericolul care iti
vine in acel moment "cat mai aproape de piele".
Am inceput de la "tahograf" pentru ca acesta m-a fript (iar "friptura" lui imi arde pielea pe mai departe ca
un muc de tigara rasucit pe ea).
Dar, ma depaseste ca timp. Am incercat eu sa nu-mi irosesc puterile si am publicat acelasi articol si aici
dar si intr-un alt blog care trateaza lucrurile intr-o amplitudine ce depaseste doar domeniul profesional (cu toate ca il include) si se refera la Viata noastra, toata, asa cum eu o vad.
martes, 22 de octubre de 2013
Viata este . . . "casa mea"
Viata imi este si mie (ca si tie) "casa mea
Conceptul Viață este (prin antonomasia) totuna cu conceptul "casa" (dupa cum, si . . . reciproca)
Conceptul "casa mea" o putem analogia cel mai productiv . . . cu cea mai mica "papusa", dintre papusile ce apartin acelui (cu adevarat) unic (si magnific) "ansamblu de papusi matrioska" ce exista, ansamblu ce a fost simbolizat (alegoriamente) de "fiinta umana" in aproape toate chipurile posibile (fara sa fi ajuns sa se dumireasca, când trebuie sa-i ii priceapa"tâlcul" in forma "figurata" si când in forma "literală"), si pe care o cunoastem ca . . . "Viață".
Pornim prin aceea de a zice ca, cea mai mica dintre "papusi" (sa nu uitam ca oricare dintre ele am convenit ca o analogam conceptului "casa" si avem, deci: "papusa & casa", unde "&" in scrierea mea vrea sa tina locul lui "versus") este "totuna" cu "propriul tau ello, yo y superyo" (cu alte cuvinte cu . . . "propriul tau suflet") si-l.vom avea notat de aici inainte in "jocul nostru" cu "1"
Conceptul Viață este (prin antonomasia) totuna cu conceptul "casa" (dupa cum, si . . . reciproca)
Conceptul "casa mea" o putem analogia cel mai productiv . . . cu cea mai mica "papusa", dintre papusile ce apartin acelui (cu adevarat) unic (si magnific) "ansamblu de papusi matrioska" ce exista, ansamblu ce a fost simbolizat (alegoriamente) de "fiinta umana" in aproape toate chipurile posibile (fara sa fi ajuns sa se dumireasca, când trebuie sa-i ii priceapa"tâlcul" in forma "figurata" si când in forma "literală"), si pe care o cunoastem ca . . . "Viață".
Pornim prin aceea de a zice ca, cea mai mica dintre "papusi" (sa nu uitam ca oricare dintre ele am convenit ca o analogam conceptului "casa" si avem, deci: "papusa & casa", unde "&" in scrierea mea vrea sa tina locul lui "versus") este "totuna" cu "propriul tau ello, yo y superyo" (cu alte cuvinte cu . . . "propriul tau suflet") si-l.vom avea notat de aici inainte in "jocul nostru" cu "1"
jueves, 17 de octubre de 2013
În-călcătorul & ne-călcătorul de legi.
Lege = Principiu; principiu = lege.
În-călcătorii & ne-călcătorii de legi.
Eu nu percep semnificatia semnului "&" (ampersand) ca pe cuvantul de legatura "si" ci, ca o prescurtare
a cuvantului (ce defineste conceptul) "antonim".
Antonimul maxim al conceptului "antonimie" il regasesc eu in cuvantul (ce defineste conceptul) "antonomasie". Adica "antonim" = "complet diferit", "sinonim" = "acelasi lucru" iar "antonomasia" o percep eu ca pe "unul si acelasi lucru"
Astfel . . . "În-călcătorii" & "ne-călcătorii de legi" inseamna (prin "antonomasie"), in fapt, "în-calcatorii & ne-calcatorii de principii.
Conceptul "principiu" il percep eu ca avand aceeasi functie ca si conceptul "lege", dar il gasesc pe acesta . . .(pe cuvantul "principiu"), "mult mai mare in grad".
În-călcătorii & ne-călcătorii de legi.
Eu nu percep semnificatia semnului "&" (ampersand) ca pe cuvantul de legatura "si" ci, ca o prescurtare
a cuvantului (ce defineste conceptul) "antonim".
Antonimul maxim al conceptului "antonimie" il regasesc eu in cuvantul (ce defineste conceptul) "antonomasie". Adica "antonim" = "complet diferit", "sinonim" = "acelasi lucru" iar "antonomasia" o percep eu ca pe "unul si acelasi lucru"
Astfel . . . "În-călcătorii" & "ne-călcătorii de legi" inseamna (prin "antonomasie"), in fapt, "în-calcatorii & ne-calcatorii de principii.
Conceptul "principiu" il percep eu ca avand aceeasi functie ca si conceptul "lege", dar il gasesc pe acesta . . .(pe cuvantul "principiu"), "mult mai mare in grad".
lunes, 14 de octubre de 2013
Înălțarea (la cer) sau . . . "zoom"
Zoom (wikipedia). Lupa (wikipedia) . Microscopul (wikipedia)
Omul este atat de lipit cu nasul de vitrina incat uita ca, pentru a avea o buna (adecvata) vedere (perceptie) asupra unui lucru trebuie i se te aseze la o distanta . . . corect relationata, de "subiectul analizat".
Ca sa-ti privesti "buricul" vreunuia dintre degete, constati ca . . . cu cat mai mult ti-l bagi in ochi, cu atat mai putin intelegi, din ceea ce vezi.
Am incercat eu sa ofer un exemplu, punand sub lupa una din imaginile arhicunoscute (Gioconda), dar,
cum imaginea nu mi s-a "incarcat", banuiesc ca nu era voie sa ma ating de . . . imaginea acelei imagini.
Asa ca am apelat tot la o imagine . . . arhicunoscuta (mult mai . . . "arhicunoscuta" decat orice altceva pe Lume, pentru ca aici s-a inventat "mersul pe jos"), imagine pe care pot sa o "deformez" cum vreau (pentru simplul motiv ca . . . e a mea).
Omul este atat de lipit cu nasul de vitrina incat uita ca, pentru a avea o buna (adecvata) vedere (perceptie) asupra unui lucru trebuie i se te aseze la o distanta . . . corect relationata, de "subiectul analizat".
Ca sa-ti privesti "buricul" vreunuia dintre degete, constati ca . . . cu cat mai mult ti-l bagi in ochi, cu atat mai putin intelegi, din ceea ce vezi.
Am incercat eu sa ofer un exemplu, punand sub lupa una din imaginile arhicunoscute (Gioconda), dar,
cum imaginea nu mi s-a "incarcat", banuiesc ca nu era voie sa ma ating de . . . imaginea acelei imagini.
Asa ca am apelat tot la o imagine . . . arhicunoscuta (mult mai . . . "arhicunoscuta" decat orice altceva pe Lume, pentru ca aici s-a inventat "mersul pe jos"), imagine pe care pot sa o "deformez" cum vreau (pentru simplul motiv ca . . . e a mea).
Suscribirse a:
Entradas (Atom)